«Ақмола облысы білім басқармасының Шортандыауданы бойынша білім бөлімі Төңкеріс бекетінің негізгі орта мектебі» КММ
КГУ «Основная  средняя школа станции Тонкерис отдела образования по Шортандинскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Сынып сағаты

Тақырыбы:    Мамандықтардың  түрлері. 

 Мақсаты: 

                 білімділік:   мамандық туралы түсінік беру, оқушыларға қолдау көрсету,     

                      жоспарларын анықтау, мамандық таңдаудың қыр сырларын түсіндіру.   

               дамытушылық:  өз қалаулары бойынша мамандықты дұрыс таңдай білуге баулу, мақсат қоя білуге икемділіктерін қалыптастыру.

               тәрбиелік:  тұлғалық өсудің алғы шарттарын қалыптастыра отырып,             

                                  елімізге өз  үлесін қоса білетін маман иесі  болуға тәрбиелеу.

           Сабақтың мазмұны:    І-ІІІ кезеңдік тапсырмалар

  1. Сабақтың әдіс – тәсілдері:  І кезең сұрақ – жауап. ІІ кезең оқулықпен жұмыс жасау, нұсқау картасымен жұмыс, ІІІ кезең үш деңгейлік тапсырмаларды өз бетімен біртіндеп орындату арқыла бағалау әдістері.
  2. Формасы:   І кезең – фронтальды, жеке;

                               ІІ кезең  - а) фронтальды    б) ұжымдық  в) топтық

                               ІІІ кезең  - жеке ұжымдық

  1. Көрнекіліктер:  І кезең – жұмыс дәптер, тақтадағы ашық журнал, мұғалім мен оқушылардың жеке журналдары; ІІ кезең- а) оқулық,  бисердің түрлері, сым түрлері, нұсқау карточкалары,  бисерден тоқылған бұйымдардың схемалары,         ІІІ – кезеңде жұмыс дәптер, тақтадағы «ашық журнал», мұғалім мен оқушылардың жеке журналдары

Сабақтың өту барысы:

І кезең а) ұйымдастыру;  б) үй тапсырмасын тексеріп тақтаға ашық журналға белгілеу;  в) «көпір тапсырмаларын» тексеру;

ІІ кезең: а) оқушылардың топта өз бетімен жұмыс дәптерінде берілген жетелеуші тапсырмаларға оқулықтан жауап іздеу. Мұғалімнің тақтаға «ашық журналдаығы»   алдында өткен тақырып бойынша жиналған жалпы ұпай санын өзінің жеке журналына және сынып журналына баға түрінде тіркеу.

б) мұғалімнің көмегімен алжапқыштың сызбасын сызуды үйрету дйскуссия жүргізу:

в) тақтамен, оқулықпен, нұсқау карточкасымен жеке жұмыс

ІІІ кезеңде: дұрыс орындалған тапсырмаларды мұғалімнің тексеруіннен кейін оқушылардың өзіне тақтаға «ашық журналға» белгілетіп отыру, жиған алғашқы ұпайларын қорыту, оларды оқушылардың жеке журналдарына тіркеу және қалған тапсырмаларды үйде аяқтап келуге беру.  Үш деңгейді толық орындаған оқушыға

4 деңгейдің ғылыми жобаға, шығармашылық жобаменфрагмент тапсырмаларын беру. Қосымша келесі тақырыптың бірінші кезеңіндегі «көпір тапсырмаларын» орындап келуге беру

 

І кезең

«Көпір»

тапсырмалары

Сұрақтарға жауап беріңіз:

  1. Жастықтар үшін қандай технология пайдаланады?

Жауап: жастықтар үшін көбіне пэчворк және квилт технологиясын пайдаланады.

  1. Пэчворк  дегеніміз не?
  2. бұйымның нақышы мен колоритін анықтайтын құрақпен орындалатын жұмыс.
  3. Квилт деп нені атаймыз?
  4. үстіңгі бөлшегі құрақтан тігіліп, аралық қабаты инешаншымдарменастыңғы бөлшекпен  тұтас қоса алынған  бұйымды атайды.
  5. Құрақ бұйымдары  қандай шаршы блоктардан тұрады?

Жауап: құрақ бұйымдары екі ұшбұрыштан құралған шаршы блоктар

 

ІІ кезең

Жаңа сабақты өз бетімен меңгерту тапсырмалары

Теориясы:

«Білу» (кім?, не?, қашан?, қайда?, не істеді?)

 

Сұрақтарға жауап беріңіз:

  1. Тамақ өнер кәсібі саласына не жатады?
  2. тамақ өнер кәсібі саласына азықтүлікпен қамтамасыз ететін өндірістер жатады
  3. Жеңіл өнеркәсібі құрамына  нелер  жатады?
  4. оның құрамына мынадай салалар жатады; тігін, тоқымы, трикотаж, былғары – үлбір, аяқкиім өндірісі, былғары галантереясы бұйымдары.

 

Көп нүктенің орныны тиісті сөздерін жаз:

 

  1. Тамақ өнеркәсібі сферасында қандай  мамандық түрлері бар?

 

Мамандық түрлері

   кондитер

     Инжинер - технолог

   технолог

 

 

 

 

 

 
  1. Тамақ өнеркәсібіндегі технолог мамандығы нені атқарады?

 

Технолог мамандығы

   ет

    сүт

   Кондитерлік өнімдер

шұжық

    консерві

     Сыр

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
  1.    Әрбір сорттың өзінің рецептісі болады. Бүгінгі рынок бюджеттік кәсіпорыннан жаңа рецептерді табуды талап етеді. Жеке өзінің өңдеп  шығарған өнімдерінің ретцептісі құпияда ұсталады. Басқа кәсіп орындардың «өзінің ойлап тапқан өнімін ұрлап» шығармауын қадағалайды. Мұндай жағдайларда технологтер өте бағалы маманға айналады. Бас технологтің бәсекелестерге кетуі өте үлкен шығын, компанияны күйреуге әкелмесе де, қиын проблемаларға

соқтырады.Тамақөнеркәсібінде ұсақ заттар жоқ.

 

 

 

Теориясы:

«Түсіну»

( неліктен? себебі?  не үшін?   неге?)

Сұрақтарға жауап беріңіз:    Т ү с і н д і р

  1. Технолог бүкіл өндірістік тізбекте неге жауап береді:
  2. шикізат ретінде қабылдап алудан бастап, орап дүкенге жібергенге дейін.
  3. Тамақ технологі қандай сферада жұмыс істейді?
  4. өндірістің кез келген кезеңінде болатын проблемаларды  ескеру және шешу.
  5. Биотехнологиялық білім тамақ өндірісімен қоса басқа сферада неліктен қолданылады?
  6. олар биологиялық қосымшалар, препараттаржасау үшін қажет.

Көп нүктенің орнына тиісті сөздерін жазып толыр:

 

  1. Ет және сүт  өнеркәсібіндегі технолог не үшін қажет?

 

              Ет және сүт           өнеркәсібіндегі  технолог

       сүт

    Айран

     йогурт

     ірмішік

     шұжық

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
  1. Тігінші – пішуші мамандығы неге жауап береді.
  2. шеберлігін, қиялын өз түсінігінде әдемілікті жүзеге асыруға  мүмкіндік беретін шығармашылықтың осы түрі көпшілік адамға өте жақын.

 

Теориясы:

«Талдау »

(салыстыр, ерекшелігі неде?

т.б және ең бастысын бөліп шығар

Өнеркәсіптерді  салыстыру  арқылы кестені толтыр:

 

 

Тамақ өнеркәсібі

Жеңіл өнеркәсібі

Ұқсастығы

Өнеркәсіп технологі

Айырмашылығы

Ет, сүт, кондитерлік өнімдер,консерві, шұжық және сырлардың ассортименттері

Иіруші, тоқымашы, конструктор- модельер, суретші – модельер, пішуші, тігуші.

 

 

Теориясы:

«Жинақтау»

(кесте, сызба,сөзжұмбақ, ребус т. б анықтама бер )

 

 

 

қ

о

л

Ө

н

е

р

 

 

 

д

и

з

а

и

Н

е

р

 

 

 

 

 

 

б

і

л

Е

з

і

к

 

 

 

 

 

 

 

т

Р

и

к

о

т

а

ж

 

б

е

с

і

К

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ә

ш

е

к

е

й

 

 

 

 

м

ы

С

 

 

 

 

 

 

 

 

 

и

р

І

м

ж

і

п

 

 

 

 

т

а

с

П

а

 

 

 

 

 

Сөзжұмбақты шеш:

  1. 1.  Қазақтың ұлттық .....
  2. 2. Киімді сәндей білетін 
  3.     маман
  4. 3. Әжелердің сәндік 
  5.     бұйымы
  6. 4. Мата түрі
  7. 5.  Баланың кішкентай
  8.      кезіндегі үйі
  9. 6. Қыздар тағатын
  10.      бұйым
  11. 7. Бисер тоқитын жіптің 
  12.      бір түрі
  13. 8. Сулық тоқйтын зат
  14. 9. Өлшем алатын бұйым

 

 

 

ІІІ бағалау кезең (жеке жұмыс)

Деңгейлік тапсырмаларды орындап балл жинаңдар

І  деңгей   (5 балл)

Теориясы:

« Білу »

 

Жеңіл өнеркәсіптегі мамандақ  түрлері

        иіруші

тоқымашы

Конструктор- модельер

   Суретші –модельер

   пішуші

тігінші

(кім?, не?, қашан?, қалай?, не істеді?)

 

Сұрақтарға жауап беріңіз:

Көп нүктенің орнына  тиісті сөзін қойып жаз:

  1. Жеңіл өнеркәсіпте қандай мамандықтарға бөлінеді?
  2. : тігінші – пішуші, киім дизайнер
  3. Жеңіл өнеркәсіпке қандай мамандық иелері кіреді?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Макарон өндіретін технологтар қай жерлерде жұмыс жасайды?
  2. технологтар кондитерлік фабрикаларда, наубайханада, зауыттарда жұмыс жасайды.
  3. Тігінші- пішуші мамандығы  қандай мамандық атқарады?
  4. адамзат пайда болғалы бері адам өзіне киім тігумен, киім түрлерін жасаумен айналысып келеді.
  5. Киім дизайнері дегеніміз кім?
  6. бұл психолог және абстрактылы ойшыл, адамның қайталанбас қасиетін, ішкі және сыртқы дүниесін көрсете алушы нағыз талант иесі.

Практикасы:

«Қолдану»

(ІІ кезеңдегі қолдану үлгісі бойынша)

 

 

 

 

Көп нүктенің орнына  тиісті сөзін қойып жаз:

 

Мамандықты өмірлік етіп бір – ақ таңдайды деген пікір бар, бірақ бұл дұрыс емес. Өйткені адамдар өмір бойы таңдау жасайды. Адамның өзі, өмірге деген көзқарасы, қабілеті жылдардың өтуімен, т.б өзгеріп отырады. Қазіргі кезде заман талабына сай бір немесе бірнеше мамандықты игерген қызметкер жақсы бағаланады, олар жұмыстың жаңа түрін оңай меңгереді, фирма жұмысының профилінің өзгерісіне бейім келеді, т. б нәтижесінде, мұндай адамдардың карьера жасауда жолы болады

 

ІІ  деңгей   (5 балл+ 4 балл) =9 балл

Теориясы:

«Түсіну» (неліктен?, неге? )

Сұрақтарға жауап беріңіз:        Т ү с і н д і р

Көп нүктенің орнына  тиісті сөзін қойып жаз:

  1.   Киім дизайнер -  бұл психолог және абстрактілі ойшыл, адамның қайталанбас қасиетін, ішкі және сыртқы дүниесін көрсете алушы нағыз талант иесі. Сонымен модельер мамандығы – өтесәнді, абройлы әрі күрделі мамандық. Сәнмен айналысу жоғары мәдениеттілікті, сәнді сезіне білуді, өзіндік көзқарасының болуын талап етеді. Оның үстіне модельердің бойында өнер тапқыштық қасиет болу керек. Белгілі модельер болу да танымал режиссер немесе жазушы болу сияқты болу өте қиын.  Сол үшін бұл мамандықты таңдамас бұрын өз күшіңді , талабыңды, талантыңды және мүмкіншілігіңді бағалауың керек. Мүмкін дәл сенің ойлап тапқан жаңа сәнің уақыт сынағына төтеп беріп, тарихта енетін шығар.    

Практикасы:

«Қолдану» (өзгертілген жағдай)

 

 

 

 

            Жеңіл өнеркәсіп сферасындағы мамандықтар

Пішуші

Модельер -конструктор

кестеші

    тігінші

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ деңгей: (5 балл +  4балл + 3 балл = 12балл)

Теориясы:

«Жинақтау»

(мазұмынды кесте, сызба, ребус, т. б түрінде)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тамақ және жеңіл мамандықтарына ортақ сөз шығады

 

Ребусты шеш:

 

 

       ,,,,,,      ,,  ,,,                 ,,,,,,        

 

 

,,,,,,  ,,,           ,,,,     ,,,,                     ,,,,

 

 

ө

н

е

р

к

ә

с

і

п

 

 

Практикасы:

« Баға беру»

 ( сен қалай ойлайсың? Сен не істер едің?)

Сұрақтарға жауап беріңіз:        Т ү с і н д і р

 

Неліктен мамандық таңдауды жауапкершілікпен қарау керек?

Жауап: біріншіден, таңдаған мамндығың адамға ұнау керек. Екіншіден адам сол мамандыққа технологиялық жағынан сәйкес келу және жұмысты алатын қабілеті болу керек.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тақырыбы: «Мамандықтардың түрлері»

 

Мақсаты: оқушылардың ойлау қабілеттерін дамыта отырып, болашақ мамандыққа байланысты ұғымдарын тереңдетіп, қызығушылықтарын арттыру. Жұмыстың мазмұнымен, мағынасымен айрықшаланатын мамандық әлемінң түрлілігі туралы түсінік қалыптастыру.

Оқушылардың бойына жақсы қасиеттерді сіңіру, мамандық таңда білуге, еңбексүйгіштікке тәрбиелеу.

         Көрнекілік: мамандық туралы суреттер, мамандық аттары жазылған карточка, слайд көрсету.

         Жоспары:

1.     Кіріспе. Сұрақ – жауап.

2.     Оқушылардың әдеби монтажы.

3.     «Менің ата-анамның мамандығы» (оқушылар шығармашылығы)

4.     Ойын:  «Кім жылдам?»

5.     Ойын: «Қай мамандық иесі?»

Барысы. «Әдептілік белгісі, иіліп сәлем бергенің» қонақтармен амандасу.

Мұғалім: Балалар, бүгін біз мамандық туралы әңгімелесеміз. Айтыңдаршы, маман дегеніміз не? Белгілі бір мамандық иесі болу үшін не істеу керек?

Мұғалім:- Ендеше әрқайсымыз өз қалаған мамандығымызды айтайық.

1 – оқушы: Мамандық дегеніміз – адамның еңбек қызметінің түрі.

Мамандық таңдау да мектеп қабырғасынан басталады. Сондықтан бүгін өзіміз қалаған мамандық туралы өз ойымызды айтамыз.

Әсмепаз болма әрнеге

Өнерпаз болсаң арқалан

Сен де бір кірпіш дүниеге

Кетігін тапта бар қалан,

деп өмірден өз орнын тауып, елімізге қажетті кәсіп иесі болу бәріміздің арманымыз.

Біздің таңдауымыз да әртүрлі. Біреуің ертең ақын, екіншің инженер, үшіншің құрылысшы боласың. Жаман мамандық жоқ. Мамандықтың бәрі жақсы.

 

Мұғалім: Ал , кім мамандық пен еңбек туралы мақал – мәтелдер біледі?

 

 

 

Ұстаның бізі сүйкімді,

          Жақсының сөзі сүйкімді.

 

 Ұстаның өрісі көрігінен төсіне дейін.

 

Алтын менен күмісті

Зергер үшін жаратқан.

Арқар менен құлжаны

Мерген үшін жаратқан.

 

Шебердің инесі де алтын,

Соққан күймесі де алтын.

 

Шеберді саусағы асырайды.

 

Еріншектің ертеңі бітпес.

 

 

Жатқанға жан жуымас,

Жалқауға мал құралмас.

 

Құс қонбаған көл жетім,

Ел қонбаған жер жетім.

 

Еңбексіз өмір жоқ,

Ауырсыз жеңіл жоқ.

 

Қойшыны таяғы асырайды,

Қасқырды аяғы асырайды.

 

 

Еңбексіз өмір – сөнген көмір.

 

Жер құтты болса,

Мал сүтті болады.

 

Қыста малыңды бақ,

Жазда шөбіңді шап.

 

Қолы қимылдаған адамға

Кедейлік жоқ.

Аяғы қимылдаған адамға

Алыстық жоқ.

 

 Диқан жерді анасындай сүйеді,

Жер диқанын баласындай сүйеді.

 

 Жылай-жылай арық қазсаң,

Күле-күле су ішерсің.

 

Ерте шықсаң алдыңнан күн шығады,

Кеш шықсаң алдыңнан түн шығады.

 

Еге білсең, егін тасқа да шығады.

 

Егіншіні кетпеннің жүзі асырайды.

 

Тұлпар шаба жетіледі,

Сұңқар ұша жетіледі.

 

Еңбектің көзін тапқан,

Байлықтың өзін табады.

 

 Жерге еткен жақсылық жерде қалмайды.

 

Ердің атын еңбек шығарады.

 

 

 

Еңбек ерлікке жеткізер,

Ерлік елдікке жеткізер.

 

Бақыт кілті еңбекте.

 

Жер көңді жақсы көреді,

Ат жемді жақсы көреді.

 

Көп еңбегі көңілді.

 

Бір кісі қазған құдықтан мың кісі су ішеді.

 

Отырған жерден отын кескен.

 

Сүйіп істеген іс шаршатпайды.

 

Жұмысы жемістінің - өмірі келісті.

 

Егін піспей, қам сайла.

 

Жігіттің жұмсаған күшін сұрама,

Бітірген ісін сұра.

 

Жақсы жұмыс – жанға тыныс.

 

 Еңбек - ширатады,

Өмір сүйретеді.

 

Еңкейгеннің еңсесін еңбек көтереді.

 

Еңсесі қайтадан еңбек - игі.

 

Еңбек патшалықты асырайды.

 

Еңбек шаһар түзетеді,

Еңбексіздік оны жүдетеді.

Жаңартылған күні: 11.05.2020 17:19
Құрылған күні: 11.05.2020 17:19

Текст