Тақырыбы: Мамандықтардың түрлері.
Мақсаты:
білімділік: мамандық туралы түсінік беру, оқушыларға қолдау көрсету,
жоспарларын анықтау, мамандық таңдаудың қыр сырларын түсіндіру.
дамытушылық: өз қалаулары бойынша мамандықты дұрыс таңдай білуге баулу, мақсат қоя білуге икемділіктерін қалыптастыру.
тәрбиелік: тұлғалық өсудің алғы шарттарын қалыптастыра отырып,
елімізге өз үлесін қоса білетін маман иесі болуға тәрбиелеу.
Сабақтың мазмұны: І-ІІІ кезеңдік тапсырмалар
ІІ кезең - а) фронтальды б) ұжымдық в) топтық
ІІІ кезең - жеке ұжымдық
Сабақтың өту барысы:
І кезең а) ұйымдастыру; б) үй тапсырмасын тексеріп тақтаға ашық журналға белгілеу; в) «көпір тапсырмаларын» тексеру;
ІІ кезең: а) оқушылардың топта өз бетімен жұмыс дәптерінде берілген жетелеуші тапсырмаларға оқулықтан жауап іздеу. Мұғалімнің тақтаға «ашық журналдаығы» алдында өткен тақырып бойынша жиналған жалпы ұпай санын өзінің жеке журналына және сынып журналына баға түрінде тіркеу.
б) мұғалімнің көмегімен алжапқыштың сызбасын сызуды үйрету дйскуссия жүргізу:
в) тақтамен, оқулықпен, нұсқау карточкасымен жеке жұмыс
ІІІ кезеңде: дұрыс орындалған тапсырмаларды мұғалімнің тексеруіннен кейін оқушылардың өзіне тақтаға «ашық журналға» белгілетіп отыру, жиған алғашқы ұпайларын қорыту, оларды оқушылардың жеке журналдарына тіркеу және қалған тапсырмаларды үйде аяқтап келуге беру. Үш деңгейді толық орындаған оқушыға
4 деңгейдің ғылыми жобаға, шығармашылық жобаменфрагмент тапсырмаларын беру. Қосымша келесі тақырыптың бірінші кезеңіндегі «көпір тапсырмаларын» орындап келуге беру
|
І кезең |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
«Көпір» тапсырмалары |
Сұрақтарға жауап беріңіз:
Жауап: жастықтар үшін көбіне пэчворк және квилт технологиясын пайдаланады.
Жауап: құрақ бұйымдары екі ұшбұрыштан құралған шаршы блоктар |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ІІ кезең Жаңа сабақты өз бетімен меңгерту тапсырмалары |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Теориясы: «Білу» (кім?, не?, қашан?, қайда?, не істеді?) |
Сұрақтарға жауап беріңіз:
Көп нүктенің орныны тиісті сөздерін жаз:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
соқтырады.Тамақөнеркәсібінде ұсақ заттар жоқ.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Теориясы: «Түсіну» ( неліктен? себебі? не үшін? неге?) |
Сұрақтарға жауап беріңіз: Т ү с і н д і р
Көп нүктенің орнына тиісті сөздерін жазып толыр:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Теориясы: «Талдау » (салыстыр, ерекшелігі неде? т.б және ең бастысын бөліп шығар |
Өнеркәсіптерді салыстыру арқылы кестені толтыр:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Теориясы: «Жинақтау» (кесте, сызба,сөзжұмбақ, ребус т. б анықтама бер )
|
Сөзжұмбақты шеш:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ІІІ бағалау кезең (жеке жұмыс) Деңгейлік тапсырмаларды орындап балл жинаңдар І деңгей (5 балл) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Теориясы: « Білу »
|
Сұрақтарға жауап беріңіз: Көп нүктенің орнына тиісті сөзін қойып жаз:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Практикасы: «Қолдану» (ІІ кезеңдегі қолдану үлгісі бойынша)
|
Көп нүктенің орнына тиісті сөзін қойып жаз:
Мамандықты өмірлік етіп бір – ақ таңдайды деген пікір бар, бірақ бұл дұрыс емес. Өйткені адамдар өмір бойы таңдау жасайды. Адамның өзі, өмірге деген көзқарасы, қабілеті жылдардың өтуімен, т.б өзгеріп отырады. Қазіргі кезде заман талабына сай бір немесе бірнеше мамандықты игерген қызметкер жақсы бағаланады, олар жұмыстың жаңа түрін оңай меңгереді, фирма жұмысының профилінің өзгерісіне бейім келеді, т. б нәтижесінде, мұндай адамдардың карьера жасауда жолы болады |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ІІ деңгей (5 балл+ 4 балл) =9 балл |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Теориясы: «Түсіну» (неліктен?, неге? ) |
Сұрақтарға жауап беріңіз: Т ү с і н д і р Көп нүктенің орнына тиісті сөзін қойып жаз:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Практикасы: «Қолдану» (өзгертілген жағдай)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ІІІ деңгей: (5 балл + 4балл + 3 балл = 12балл) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Теориясы: «Жинақтау» (мазұмынды кесте, сызба, ребус, т. б түрінде)
|
Тамақ және жеңіл мамандықтарына ортақ сөз шығады
Ребусты шеш:
,,,,,, ,, ,,, ,,,,,,
,,,,,, ,,, ,,,, ,,,, ,,,,
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Практикасы: « Баға беру» ( сен қалай ойлайсың? Сен не істер едің?) |
Сұрақтарға жауап беріңіз: Т ү с і н д і р
Неліктен мамандық таңдауды жауапкершілікпен қарау керек? Жауап: біріншіден, таңдаған мамндығың адамға ұнау керек. Екіншіден адам сол мамандыққа технологиялық жағынан сәйкес келу және жұмысты алатын қабілеті болу керек. |
Тақырыбы: «Мамандықтардың түрлері»
Мақсаты: оқушылардың ойлау қабілеттерін дамыта отырып, болашақ мамандыққа байланысты ұғымдарын тереңдетіп, қызығушылықтарын арттыру. Жұмыстың мазмұнымен, мағынасымен айрықшаланатын мамандық әлемінң түрлілігі туралы түсінік қалыптастыру.
Оқушылардың бойына жақсы қасиеттерді сіңіру, мамандық таңда білуге, еңбексүйгіштікке тәрбиелеу.
Көрнекілік: мамандық туралы суреттер, мамандық аттары жазылған карточка, слайд көрсету.
Жоспары:
1. Кіріспе. Сұрақ – жауап.
2. Оқушылардың әдеби монтажы.
3. «Менің ата-анамның мамандығы» (оқушылар шығармашылығы)
4. Ойын: «Кім жылдам?»
5. Ойын: «Қай мамандық иесі?»
Барысы. «Әдептілік белгісі, иіліп сәлем бергенің» қонақтармен амандасу.
Мұғалім: Балалар, бүгін біз мамандық туралы әңгімелесеміз. Айтыңдаршы, маман дегеніміз не? Белгілі бір мамандық иесі болу үшін не істеу керек?
Мұғалім:- Ендеше әрқайсымыз өз қалаған мамандығымызды айтайық.
1 – оқушы: Мамандық дегеніміз – адамның еңбек қызметінің түрі.
Мамандық таңдау да мектеп қабырғасынан басталады. Сондықтан бүгін өзіміз қалаған мамандық туралы өз ойымызды айтамыз.
Әсмепаз болма әрнеге
Өнерпаз болсаң арқалан
Сен де бір кірпіш дүниеге
Кетігін тапта бар қалан,
деп өмірден өз орнын тауып, елімізге қажетті кәсіп иесі болу бәріміздің арманымыз.
Біздің таңдауымыз да әртүрлі. Біреуің ертең ақын, екіншің инженер, үшіншің құрылысшы боласың. Жаман мамандық жоқ. Мамандықтың бәрі жақсы.
Мұғалім: Ал , кім мамандық пен еңбек туралы мақал – мәтелдер біледі?
Ұстаның бізі сүйкімді,
Жақсының сөзі сүйкімді.
Ұстаның өрісі көрігінен төсіне дейін.
Алтын менен күмісті
Зергер үшін жаратқан.
Арқар менен құлжаны
Мерген үшін жаратқан.
Шебердің инесі де алтын,
Соққан күймесі де алтын.
Шеберді саусағы асырайды.
Еріншектің ертеңі бітпес.
Жатқанға жан жуымас,
Жалқауға мал құралмас.
Құс қонбаған көл жетім,
Ел қонбаған жер жетім.
Еңбексіз өмір жоқ,
Ауырсыз жеңіл жоқ.
Қойшыны таяғы асырайды,
Қасқырды аяғы асырайды.
Еңбексіз өмір – сөнген көмір.
Жер құтты болса,
Мал сүтті болады.
Қыста малыңды бақ,
Жазда шөбіңді шап.
Қолы қимылдаған адамға
Кедейлік жоқ.
Аяғы қимылдаған адамға
Алыстық жоқ.
Диқан жерді анасындай сүйеді,
Жер диқанын баласындай сүйеді.
Жылай-жылай арық қазсаң,
Күле-күле су ішерсің.
Ерте шықсаң алдыңнан күн шығады,
Кеш шықсаң алдыңнан түн шығады.
Еге білсең, егін тасқа да шығады.
Егіншіні кетпеннің жүзі асырайды.
Тұлпар шаба жетіледі,
Сұңқар ұша жетіледі.
Еңбектің көзін тапқан,
Байлықтың өзін табады.
Жерге еткен жақсылық жерде қалмайды.
Ердің атын еңбек шығарады.
Еңбек ерлікке жеткізер,
Ерлік елдікке жеткізер.
Бақыт кілті еңбекте.
Жер көңді жақсы көреді,
Ат жемді жақсы көреді.
Көп еңбегі көңілді.
Бір кісі қазған құдықтан мың кісі су ішеді.
Отырған жерден отын кескен.
Сүйіп істеген іс шаршатпайды.
Жұмысы жемістінің - өмірі келісті.
Егін піспей, қам сайла.
Жігіттің жұмсаған күшін сұрама,
Бітірген ісін сұра.
Жақсы жұмыс – жанға тыныс.
Еңбек - ширатады,
Өмір сүйретеді.
Еңкейгеннің еңсесін еңбек көтереді.
Еңсесі қайтадан еңбек - игі.
Еңбек патшалықты асырайды.
Еңбек шаһар түзетеді,
Еңбексіздік оны жүдетеді.